Chapitre de livre
Deslandes R., Bergonnier-Dupuy G., Join-Lambert H., Durning P.
(2013).
Impact de l'éducation familiale sur la réussite académique, l'adaptation sociale à l'école et le vécu scolaire de l'enfant-adolescent-élève.
Traité de l'éducation familiale
( p.327-344 )
, France
: Dunod
Communication
Deslandes R.
(2013 , Octobre).
Fathers' parenting and involvement practices in children's and adolescents' schooling in Quebec, Canada.
xx, Lisboa, Portugal.
Articles de revue
Schaedel B., Deslandes R., Eshet Y.
(2013).
Educational legislation and parental motivation for becoming involved in education: A comparative analysis between Israel and Quebec-Canada.
International Journal about Parents in Education,
7(2),
(p.107-122).
Communication
Deslandes R., Castelli S., Denessen E., Epstein J., Villas-Boas M.
(2013 , Octobre).
Rethinking International Journal about Parents in Education Panel Discussion, 9th International Conference European Research Network about Parents in Education, Lisboa, Portugal.
9th International Conference European Research Network about Parents in Education, Lisboa, Portugal, Lisbonne, Portugal.
Rapport
Resta P., Laferrière T.
(2013).
Working Group 4: Digital equity and intercultural education. EDUsummIT: International Summit on ICT in Education.
.
Articles de revue
Letscher S., Parent G., Deslandes R.
(2013).
La reconnaissance de la langue des signes québécois au Québec (LSQ) pour le développement de la littératie et de la participation sociale de la personne sourde au Québec.
Globe. Revue internationale d'études québécoises,
16(1),
(p.45-70).
Chapitre de livre
Laferrière T., Tan S., So H., Yeo J.
(2014).
Foreword of Education for knowledge creation.
Education for knowledge creation
: Springer
Communication
Barma S., Sanchez E., Laurendeau D.
(2013 , Juin).
Table ronde : technologies immersives en éducation, perspectives (animée par Mme Sylvie Daniel). « Apprendre dans la ville : Web, mobilité et réalité augmentée en éducation ».
xx, Québec, Canada.
Communication
Barma S.
(2013 , Juin).
Réalité augmentée et jeu mobile pour une éducation aux sciences et à la technologie.
81e Congrès de l'Acfas, Québec, Canada.
Communication
Lessard A., Marcotte-Fournier A.
(2014 , Janvier).
Favoriser l'égalité des chances en éducation : la composition des groupes au secondaire.
Colloque étudiant du CÉRTA, Sherbrooke, Canada.
Communication
Bernard M., Faucher N., Jacques D.
(2013 , Janvier).
Culture scientifique et pensée critique au cégep.
Table ronde “Les Rencontres science et société de Québec” (Université Laval, Musée de la civilisation), Québec, Canada.
Communication
Richard V.
(2013 , Janvier).
For an enrichment and renewal of the conception of ‘nature of science’ in science education.
xx, Chypre.
Articles de revue
Richard V., Arseneau I., Lafleur M.
(2014).
Visiter les aspects culturels et le plaisir de faire des sciences par la démonstration.
Spectre,
(p.29-31).
Article de colloque
Richard V.
(2014).
For an Enrichment and Renewal of the conception of 'Nature of Science' in Science Education.
Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning (Proceedings of the ESERA 2013 Conference).
Cyprus, Grèce.
Articles de revue
Richard V.
(2013).
Avenues for Enriching and Updating the Notion of the ‘Nature of Science’ in Science Education: a Proposal Based on the Perspective of Life Science Researchers.
Science Education,