Pairs

Chapitres de livre

Beaumont, C. (2008). L’entraide par les pairs en milieu scolaire spécialisé : analyse des effets chez les pairs aidants. In J. Myre-Bisaillon & N. Rousseau, Les jeunes en grande difficulté : contextes d'intervention favorables (p.113-140). Québec, Canada: Presses de l'Université du Québec.
Beaumont, C. (2009). Students with SEBD as peer helpers? An effective intervention to develop social, emotional and behavioural competence in an educational context. In C. Cefai & P. Cooper, Engaging Students with Social, Emotional and Behaviour Difficulties (p.109-118). Londres, Royaume-Uni: Jessica Kingsley Publishers.
Groleau, A. & Pouliot, C. (2017). WISE preservice teachers discussing social and economic disparities during a discussion game dealing with nanotechnologies. In J. Bencze, Science and Technology Education Promoting Wellbeing for Individuals, Societies and Environments (p. 555-564). Dordrecht, Pays-Bas: Springer.

Articles de colloque

Jolicoeur, É., Julien-Gauthier, F. & Martin-Roy, S. (2018). Soutenir le développement des habiletés sociales chez les pairs : Sept pratiques reconnues et fréquemment observées dans les milieux préscolaires. In L. Sulova, J. Pourtois, H. Desmet & J. Kalubi (Eds.), La qualité de vie de l’enfants aujourd’hui (p.178-181). Prague, République Tchèque: Association internationale de formation et de recherche en éducation familiale (AIFREF).

Articles de revue

Barma, S., Lacasse, M. & Massé-Morneau, J. (2015). Engaging discussion about climate change in a Quebec secondary school: A challenge for science teachers. Learning, Culture and Social Interaction, 4, 28-36. doi:https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2014.07.004
Beaumont, C., Royer, É., Bertrand, R. & Bowen, F. (2005). Les effets d'un programme de médiation par les pairs adapté aux élèves en trouble de comportement. Revue canadienne des sciences du comportement, 37(3), 198-210. doi:10.1037/h0087257

Communications

Bourdon, S., Lapostolle, L., Létourneau, T., Charbonneau, J. & Cournoyer, L. (2012). Famille, réseaux et persévérance au collégial. Communication Communication présentée au colloque Partageons nos savoirs. 3e colloque sur la réussite éducative organisé par le CETREQ, Québec, Québec.
Poulin, R. & Beaumont, C. (2012). Les liens entre le climat scolaire, la victimisation par les pairs et la diplomation au secondaire. Communication Communication présentée au 80e Congrès de l’Association canadienne-française pour l'avancement des sciences (ACFAS), Montréal, Québec.
Poulin, R. & Beaumont, C. (2012). Links between school climate, victimization by peers and diplomation in high school. Communication Communication présentée au 6e colloque annuel du réseau Promoting Relationships and Eliminating Violence Network (PREVnet), Toronto, Canada.
Barma, S. (2017, août). Science teachers as mentors to their peers: the challenge of working over conflicting issues. Communication presented in Dionne & Jornet Symposium 118 5th International Congress of ISCAR, Québec, Canada.
Beaumont, C. (2007). SEBD students as peer helpers? An effective intervention to develop social, emotional and behavioural competence in educational context. Communication Communication présentée au First European Conference on Social, Emotional and Behaviour Competence and Difficulties, Bugibba.
Beaumont, C. (2009). The influence of the development of support skills on the psychosocial adaptation of pupils with behaviour problems: Evaluation of a special peer mediation program. Communication présentée dans le cadre de la 2009 Hawaii International Conference on Education, Honolulu.