Initiative

 
Participation dans le groupe ou la classe
Participation dans l’école
Participation école-famille-communauté
Participation à la gouverne

Vertical Tabs

Communications

Allaire, S., Gervais, F., Barma, S. & Hamel, C. (2011). Collaborative teaching, learning, and knowledge building: The case of the Remote networked school initiative. Paper presented at The International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR).
Hamel, C., Laferrière, T., Allaire, S., Breuleux, A., Turcotte, S. & Beaudoin, J. (2006). Mise en œuvre de l’initiative provinciale École éloignée en réseau. Communication présentée dans le cadre du colloque du Centre interuniversitaire de recherche en technologie de l'apprentissage (CIRTA), Montréal, Canada.
Hamel, C. & Laferrière, T. (2010). Teacher professional development and outcomes: The case of the Quebec remote networked schools initiative. Communication Communication présentée dans le cadre du colloque de la Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2010, San Diego, États-Unis.
Laferrière, T. (2009). Classroom-based collaborative learning and knowledge building in the Quebec Remote Networked School (RNS) initiative. Communication présentée dans le cadre de la 8th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL), Rhodes, Grèce.
Laferrière, T. (2009). The Remote Networked School Initiative. Communication présentée dans le cadre du First meeting of the Assessment and Teaching of Twenty-First Century skills (ATC21S), San Diego, États-Unis.
Laferrière, T. & Allaire, S. (2009). The use of Knowledge Forum suite of tools for teacher development in the Remote Networked School (RNS) Initiative. Communication présentée dans le cadre de la 8th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL), Rhodes, Grèce. Disponible: https://bit.ly/2kt64We

Articles de revue

Allaire, S. & Laferrière, T. (2010). Patterns d'interactions écrites asynchrones entre des classes branchées en réseau. La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie, 35(3). doi:http://dx.doi.org/10.21432/T2FS33
Gadais, T., Boulanger, M., Trudeau, F. & Rivard, M. (2018). Environments favourable to healthy lifestyles: A systematic review of initiatives in Canada. Journal of Sport and Health Science, 7(1), 7-18. doi:https://doi.org/10.1016/j.jshs.2017.09.005
Hamel, C., Turcotte, S. & Laferrière, T. (2014). Evolution of the conditions for successful innovation in remote networked schools. International Education Studies, 6(3), 1-14. doi:http://dx.doi.org/10.5539/ies.v6n3p1
Hamel, C., Allaire, S. & Turcotte, S. (2012). Just-in time online professional development for an innovation in small rural schools. La revue canadienne de l'apprentissage et de la technologie / Canadian Journal of Learning and Technology, 38(3), 1-20. doi:http://dx.doi.org/10.21432/T2988K

Articles de colloque

DeBlois, L. & Sterenberg, G. (2010). Des méthodologies de recherches actuelles et émergentes en didactique des mathématiques. In P. Liljedahl, S. Oesterle & V. Abu-Bakare (Eds.), Actes de la rencontre annuelle 2009 du Groupe canadien d’étude en didactique des mathématiques (p.29-39). York University.
Hamel, C. & Laferrière, T. (2010). Teacher professional development and outcomes: The case of the Quebec remote networked schools initiative. Society for Information Technology & Teacher Education International Conference.
Niederhauser, D., Mishra, P., Agyei, D., Cox, M., Howard, S., Laferrière, T. et al. (2017). Supporting sustainability and scalability in educational technology initiatives: Research informed practice. In K. Lai, J. Voogt & G. Knezek (Eds.), Rethinking learning in a digital age: Edusummit 2017 Summary Reports (p.71-76). Borovets, Bulgaria: UNESCO. Disponible: http://unesco.unibit.bg/sites/default/files/EDUSummIT%202017%20eBook%20final%2012.2017.pdf