Conversation

 
Participation dans le groupe ou la classe
Participation dans l’école
Participation école-famille-communauté
Participation à la gouverne

Vertical Tabs

Articles de revue

Allaire, S. & Hamel, C. (2009). L'échafaudage du discours collaboratif en ligne d'enseignants dans un contexte de développement professionnel formel. Revue des sciences de l'éducation de McGill, 44(3), 467-487. doi:https://doi.org/10.7202/039950ar
Blain-Brière, B., Bouchard, C. & Bigras, N. (2014). Executive functions’ role in pragmatic skills of preschool children. Frontiers in Developmental Psychology, 5(240). doi:10.3389/fpsyg.2014.00240
Cantin, G., Charron, A., Lemire, J. & Bouchard, C. (2017). Observer et soutenir la qualité des interactions en maternelle. Dossiers des sciences de l'éducation, (37), 69-86. doi:10.4000/dse.1831

Communications

Breuleux, A. (2017). Collaborative reflective discourse in a teacher PLC: Capturing the conversational regime. Teacher Discussions of Problems of Practice: Conceptualizing and Investigating “Productive” Pedagogical Discourse. Interactive poster session accepted for presentation at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Antonio, États-Unis.
Duval, S. (2016, novembre). La qualité des interactions en classe et les fonctions exécutives. Communication présentée au 35e congrès de l’AÉPQ, Montréal, Canada.

Articles de magazine

Articles de quotidien

Chapitres de livre

Groleau, A. & Pouliot, C. (2017). WISE preservice teachers discussing social and economic disparities during a discussion game dealing with nanotechnologies. In J. Bencze, Science and Technology Education Promoting Wellbeing for Individuals, Societies and Environments (p. 555-564). Dordrecht, Pays-Bas: Springer.
Laferrière, T. (2010). Teacher development through participation in a virtual community of support and communication. Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (vol.2010, p.2272–2279). Chesapeake, Virginie: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Disponible: http://www.editlib.org/p/33703

Articles de colloque

Resta, P., Patru, M., Breuleux, A., Laferrière, T. & Davis, N. (2008). Engaging the conversation with stakeholders on an expansive definition of e-learning. Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (vol.2008, p.2470-2474). Chesapeake, Virginie: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Disponible: http://www.editlib.org/p/27584