Élève

Vertical Tabs

Journal article

Bardou, É., Oubrayrie-Roussel, N., Safont-Mottay, C., Lescarret, O., Deslandes, R. & Rousseau, M. (2012). Facteurs prédictifs de l'engagement parental dans l'accompagnement aux devoirs et leçons des adolescents. Une étude comparative France-Québec. Pratiques Psychologiques. Revue de la Société Française de Psychologie, 18(3), 283-298. doi:https://doi.org/10.1016/j.prps.2010.01.004
Barma, S., Laferrière, T., Lemieux, B., Morneau-Massé, J. & Vincent, M. (2017). Early stages in building hybrid activity between school and work: The case of PénArt. Journal of education and work, 30(6), 669-687. doi:10.1080/13639080.2017.1294247

Report

Newspaper article

Presentation

Arapi, E. & Hamel, C. (2017). Comment les parents et les enseignants coopèrent-ils pour soutenir la réussite académique des élèves au primaire ? International Congress for School Effectiveness and Improvment (ICSEI), Ottawa, Canada.
Bader, B., Morin, É., Therriault, G. & Arseneau, I. (2014, June). Rapports aux savoirs scientifiques et formes d’engagement écocitoyen d’élèves de quatrième secondaire face aux changements climatiques. Journées internationales Éducation Formation Travail Savoirs. Symposium 3 : Questions Socialement Vives Environnementales et les éducations à…, Toulouse, France.
Barma, S. (2015, March). The 'rationality island' teaching task: a promising avenue for the engagement of students in theoretical generalization. Seminaire présenté au Center for Research on Activity, Development and Learning (CRADLE), University of Helsinki, Finlande., Helsinki, Finlande.
Baron, M. (2018, March). La lecture interactive : contexte d’intervention permettant de stimuler le développement du langage oral et écrit. 43e Congrès international de l’Institut des Troubles d’Apprentissage : Troubles d’apprentissage et défis dans le monde de demain, Montréal, Canada.

Book sections

Barma, S., Romero, M. & Deslandes, R. (2017). Implementing Maker Spaces to Promote Cross-Generational Sharing and Learning. In M. Romero, K. Sawchuk, J. Blat, S. Sayago & H. Ouellet, Game-Based Learning Across the Lifespan (1e ed., p.65-78). Lausanne, Suisse: Springer International. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-41797-4_5

Conference paper

Barma, S., Vincent, M. & Massé-Morneau, J. (2016). The rationality island as a promising model for theoretical generalization. Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, 10, 1494-1505. Available: https://www.researchgate.net/publication/301650691_The_rationality_island_as_a_promising_model_for_theoretical_generalization

Books